Pagina's

woensdag 28 november 2012

tik tik tikkerde tik

Dat is wat je de laatste tijd veel hoort op de quiltzolder. Nee niet van de regen, maar van breipennen!! Het brei-virus heeft toegeslagen en is een welkome afwisseling bij alle quilt- en stichssteekjes. Ook al is het wat stil op dit blog op de quiltzolder wordt wel degelijk gewerkt. Dochter lief heeft het regelmatig koud, vooral als ze voor haar studie boven zit en dus kwam de vraag : uh mam zo'n heerlijke poncho lijkt me wel wat. Nou dat is niet tegen dovemans oren gezegt. Hup met z'n tweetjes naar een heerlijk wolwinkeltje in de buurt. Volgens mij het kleinste van nederland maar met zoveel keus en garen dat met drie klanten de winkel prop vol is. Zie je iets niet ligggen dan vraag je gewoon en uit een nog kleiner magazijntje? komt zo het gevraagde te voorschijn, heerlijk!!  Dus nu wordt er op pen 7 en met ambiance van scheepjes wol een heerlijk warme poncho getoverd (en warm dat ie op schoot is!!)
 
 
Op dit moment is de lengte ong 90 cm en dat moet in totaal 135 cm worden, nog even door pennen dus. Als ie klaar ziet ie er zo uit:
deze foto heb ik overgenomen van steekvanwal
 
 
Maar ook het quilten wordt niet vergeten, deze week viel deel 2 van Souvenir d'Alsace op de mat. En het zijn zulke mooie stofjes en zo heerlijk om te doen!
 

 
Bovendien wordt er ook nog gewerkt aan 'winter in blogland'. We breien quilten en stichen er heel wat af, dan wil ik al jullie leuke blogs nog lezen ...... tja logisch dat het hier dan een beetje stil wordt.
 
 


8 opmerkingen:

  1. Oooohhh dat gaat wel een hele leuke poncho worden. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke warme poncho lijkt me dat zeg. Zeker als je stil moet zitten bij de studie. Toch heerlijk dat je moeder dat voor je maakt! Hij wordt prachtig, mooie kleur ook. Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke poncho!! Heerlijk o te dragen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig die poncho, heel mooi. Ik vind het knap van je

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat mooi
    Groetjes Joke en een fijne dag uit wit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je druk!! Ook hier tikken de pennen, ik sta helemaal in de breimodus......;)
    prachtige poncho maak je!!!
    tikkerdetik maar lekker verder en laat het ons maar zien, ik smul ervan.
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie poncho! Helemaal geweldig.
    En het blok van de maand is ook een snoepje.

    Fijn weekend,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen